Opgeblazen gevoel – hoe je er snel vanaf komt

Wat veroorzaakt een opgeblazen gevoel?

Meestal overspelen, eten van levensmiddelen die niet met je overeenkomen, waardoor overmatig gas en obstipatie ontstaan. Andere oorzaken zijn onder meer menstruatie, voedselallergie / voedselintolerantie en prikkelbaar darm syndroom.

Het lijden van buikbloeding is een veel voorkomende, maar vervelende aandoening. Je voelt je ongemakkelijk, lethargisch, ongemotiveerd, beschaamd door je buigende buik en de rumble, en maakt soms pijn.

Laten we eens kijken hoe u opgeblazen moet stoppen en de basisstijlwijzigingen die u kunt implementeren die bijzonder effectief zijn als u na het eten voelt opgeblazen bent.

Stop met veel ineens eten

Eet kleinere, vaker maaltijden voor betere gezondheid en een normale taille.

Verander je eetgewoonten

Eten snel verhoogt de druk op je maag en produceert meer gas. Ga zitten, kauw je eten goed en eet je maaltijden op een rustige manier, waardoor het eten genoeg tijd om te verteren.

Drinken thee of koffie op de vlucht is even slecht met overmatige lucht die elke sip en gulp vergezelt. Geniet van uw drankjes door ze langzaam te drinken.

Beperk suikervervangers

Zoetzuren, snoepjes en kauwgom bevatten enorme hoeveelheden kunstmatige zoetstoffen, met name sorbitol en xylitol, die veel mensen moeilijk vinden om te verteren, wat resulteert in bloeding, gas en diarree. Heb eerder echte suiker dan vervangers.

Snij frisdrank uit

De bellen in koolzuurhoudende dranken veroorzaken een opgeblazen gevoel. Ook afzien van het drinken van overdreven warme of koude dranken.

Stop met rommel en verwerkt voedsel

Gebakken, olieachtig eten en hoog zoutgehalte veroorzaken een opgeblazen gevoel.

Onthoud van koolhydraten ’s nachts

Brood en pasta zorgen ervoor dat u water vasthoudt. Vermijd ze ’s nachts te eten om de volgende morgen vrij van een opgeblazen gevoel te zijn.

Vroege ochtend water en citroensap

Begin uw dag door een glas warm water te drinken met het sap van een halve citroen; Het versnelt afvalverwijdering en verwijdert toxines.

Eet kaliumrijke voedingsmiddelen

Bananen, cantaloupe, mango’s, spinazie, tomaten, noten, asperges en verse gekapte peterselie regelen de vloeistofbalans in je lichaam en stop met opblazen.

Als u aan constipatie lijdt, zal voldoende fruit, groenten en hoge vezels, zoals havermout, uw spijsvertering verbeteren en uw bloederprobleem verhelpen.

Drink water

Water spoelt uw systeem uit en helpt de spijsvertering. In plaats van alcohol, cafeïne en cola’s, drink gewoon water en natuurlijke thee.

Beperk overtollige lucht

Eet niet en praat tegelijkertijd, drink een stro uit, kauw kauwgom of rook niet omdat de overschotende lucht die deze activiteiten begeleidt, ervoor zorgt dat u opblaast.

Eet voedsel die gemakkelijk door je lichaam wordt verteerd

Gemengde voedingsmiddelen, zoals vis, kip, soja gebaseerde voedingsmiddelen, yoghurt en rijst, betalen uw spijsverteringsstelsel niet.

Beperk gas producerende voedingsmiddelen

Let op welke rauwe groenten je laat opblazen, dan kook ze of eet ze helemaal niet. De cellulose in kool, erwten en bonen is moeilijk te verteren en kan ervoor zorgen dat u puff up.

Andere gemeenschappelijke gasproducerende voedingsmiddelen zijn cruciferous groenten, wortelgroenten, linzen, pruimen en knoflook.

Menstruatie

een opgeblazen gevoel, samen met watergewichtstoename en stemmingswisselingen, worden geassocieerd met premenstruele spanning. Zorg ervoor dat u dagelijks 1200 mg calcium en 200 tot 400 milligram magnesium krijgt. Beide voedingsstoffen helpen bij het verlichten van PMS-symptomen, waaronder opblazen. Als u dat wenst, neem Midol die een mild diureticum bevat.

Natuurlijke remedies

Voeg boterham, koriander, karwij en komijn toe bij het koken.

Naturisten beweren dat thee, gemaakt van gember, hartig van de mintfamilie, kalk van een lindeboom, pepermunt, rozemarijn en karbonade effectief zijn voor opblazen reliëf.

Het kan wellicht omdat gember thee helpt bij maagontstekingen en pepermuntolie in thee of warm water na een grote spijsvertering van de maaltijd.

Oefening

Wandelen gedurende 15 tot 20 minuten per dag beweegt voedsel door uw spijsverteringskanaal, waardoor bloeding en bestrijding van obstipatie worden verminderd. Andere voordelen zijn minder ernstige menstruele krampen, het elimineren van toxines door het zweet en het afzetten van lichaamsvet.

Druk uitoefenen

Masseren van je buik helpt bij het evacueren van gas en vermindert een opgeblazen gevoel. Begin door je vingers dichtbij je rechterheup te drukken, naar de ribben glijden, beweeg in een cirkel om en omlaag.

Supplementen en huisremedies

Het innemen van een spijsverteringskanaal bij elke maaltijd zorgt voor reliëf, vooral als het blozen voortvloeit uit een probleem met uw spijsverteringskanaal, zoals diverticulose. Verkrijg spijsverteringsenzymen met de actieve bestanddelen lipase, protease en amylase, van elke gezondheidswinkel. Restaurant eigenaren zouden eigenlijk spijsverteringsenzymen moeten geven in plaats van na-avondmuntjes aan alle klanten, die iets anders dan rauwe voedingsmiddelen uit hun menu’s hebben gekozen.

Probiotica zijn ‘goede bacteriën’ die u helpen regelmatig en blootvrij te houden. Uw darmkanaal heeft veel bacteriën, sommige gunstige, wat schadelijk, die een belangrijke rol spelen in het functioneren van uw spijsvertering en immuunsysteem.

Probiotica bevorderen de groei en aanvulling van gezonde microflora. Ze vermoeien de slechte bacteriën die ziekte, gist en parasieten in je darmen veroorzaken, ze helpen je eten te verteren en op te nemen,